بنر ایکس

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

14/شهریور/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ عینک آفتابی قبل از یک رکن مهم در استایل و مد باشد، برای محافظت از چشمان شما ضروری است. بدون آنها، اشعه ماوراء بنفش می تواند به عدسی چشم و قرنیه آسیب برساند، که می تواند منجر به آب مروارید یا سرطان پوست در بافت شکننده اطراف چشم شود. انرژی خورشیدی همیشه وجود دارد، چه یک روز آفتابی یا ابری. این بدان معنی است که شما همیشه در معرض خطر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفشUV خورشید و ایجاد بیماری های چشمی مرتبط با UV هستید. یکی از راه های موثر برای جلوگیری از این امر، استفاده مداوم از عینک آفتابی است. تابیتا فولر، چشم ‌پزشک در امریکا نکاتی را برای انتخاب ایمن‌ترین و موثرترین عینک آفتابی به اشتراک می‌گذارد. در این مقاله از بازار عینک ایران همراه ما باشید:

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

1. محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ( uv400 )

عینک آفتابی باید 100 درصد در برابر اشعه UVB و UVA محافظت کند. اگرچه UVB برای پوست و چشم مضرتر شناخته شده است، پزشکان توصیه می کنند از هر دو نوع اشعه اجتناب کنید. لنزها همچنین باید طول موج UV تا 400 نانومتر را مسدود کنند.

عینک آفتابی محافظ UV با خط و خش باید تعویض یا تعمیر شود، زیرا آسیب به پوشش محافظ می تواند اشعه ماوراء بنفش را وارد کند. محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به ویژه برای کودکان و نوجوانان مهم است. فولر می گوید: چشم افراد زیر 18 سال بیشتر از بزرگسالان اشعه UV را جذب می کند. 80 درصد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در طول زندگی قبل از 18 سالگی اتفاق می افتد.

هنگام خرید عینک آفتابی ، میزان انسداد اشعه ماوراء بنفش در اولویت قرار دارد. مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش ممکن است منجر به ایجاد بیماری های مختلف چشم شود. اشعه های UVA، در واقع، معمولا با آب مروارید، آسیب شبکیه و حتی دژنراسیون ماکولا مرتبط هستند.

در همین حال، اشعه‌های UVB از علل اصلی کراتوکونژونکتیویت و آفتاب سوختگی قرنیه هستند. به همین دلیل است که اپتومتریست متخصص شما پیشنهاد می کند هنگام خرید عینک آفتابی خود به دنبال برچسب 100% محافظت در برابر UV یا UV 400 باشید. این بدان معناست که آنها می توانند تا 400 نانومتر اشعه ماوراء بنفش را فیلتر کنند و محافظت کامل در برابر UV را برای شما فراهم کنند.

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

2. اندازه عینک آفتابی

فریم های بزرگتر عینک آفتابی ناحیه بیشتری از صورت را می پوشانند، بنابراین محافظت بیشتری برای پوست و چشم ها ایجاد می کنند. عینک آفتابی با لنزهای پیچیده می تواند برای جلوگیری از اشعه هایی که از کناره ها می آیند مفید باشد.

به گفته فولر، عینک های سایز بزرگ یکی از مهمترین جنبه های انتخاب عینک آفتابی هستند. او می‌گوید: «شما می‌خواهید یک تناسب نزدیک با صورت داشته باشید. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که عینک‌های آفتابی شماتا حد ممکن نور را مسدود کنند.»

3. رنگ عینک آفتابی

از آنجایی که پوشش محافظ UV شفاف است، لنزهای تیره تر لزوما مفیدتر از لنزهای روشن نیستند. با این حال، رنگ عینک می تواند برای تنظیمات خاص مناسب تر باشد. در حالی که شیشه‌های خاکستری روشنایی کلی را بدون اعوجاج رنگ کاهش می‌دهند، لنزهای کهربایی در شرایطی با تنظیمات نور کمتر بهترین عملکرد را دارند و می‌توانند درک عمق را افزایش دهند.

در بیشتر مواقع، افراد لنزهای تیره‌تری را انتخاب می‌کنند و فکر می‌کنند که انسداد UV بهتری ایجاد می‌کند. به گفته چشم پزشکان ، این در واقع یک افسانه رایج در مورد عینک آفتابی است. رنگ لنز فقط بر کنتراست رنگ تاثیر می گذارد. با این حال، ویژگی‌های محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش هنوز به فناوری زیربنایی آنها بستگی دارد.

با این حال، ترجیح شما برای رنگ ممکن است بیشتر به رنگ چشم شما مربوط باشد. فولر می‌گوید: «افراد چشم‌آبی که حساسیت بیشتری به نور دارند، به لنزهای خاکستری متمایل می‌شوند زیرا این لنزها مانع از نور مرئی بیشتر می‌شوند. هر چند وقت یکبار روشن و خاموش می شود.»

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

4. کیفیت عینک آفتابی

عینک های آفتابی که هیچ گونه محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارند، در واقع می توانند چشم ها را در برابر اشعه آسیب پذیرتر کنند. لنزهای تیره بدون محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نور مرئی را مسدود می کنند که باعث گشاد شدن مردمک ها می شود. اشعه ماوراء بنفش می تواند از طریق مردمک های گشاد شده وارد چشم شود، حتی اگر احساس می کنید که از خود محافظت می کنید. فولر توضیح داد:.

لنزهای پلاریزه می توانند بازتاب نور روی سطوحی مانند برف، جاده و آب را کاهش دهند. این نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید که عینک آفتابی می‌خرید که به بهترین وجه از چشمان شما محافظت می‌کند و اگر سؤالی دارید، یک چشم‌پزشک یا بینایی‌شناس می‌تواند به شما کمک کند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها