چطور بهترین عینک مناسب چهره‌تان را انتخاب کنید؟‌

9/مهر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

اندازه قاب عینک
برای انتخاب اندازه قاب عینک،‌ باید به اندازه صورت خود توجه کنید. قاب‌های کوچک مناسب صورت‌های کوچک هستند و برعکس. این یک قاعده کلی است که باید آن را در نظر بگیرید. برای اینکه متوجه شوید اندازه عینک چگونه است، به ابعاد عینک مورد نظرتان توجه کنید که معمولا این سه بخش هستند: اندازه چشم‌ها، اندازه پل عینک و اندازه دسته عینک.

تمام سازندگان عینک با استفاده از این اندازه‌ها، عینک‌های خود را تولید می‌کنند.

اندازه چشم: این اندازه‌گیری به صورت افقی انجام می‌شود و از لبه‌های بیرونی لنز را از این طرف تا به طرف دیگر اندازه می‌گیرند که تقریبا ۴۰ تا ۶۲ میلی‌متر است.
اندازه پل عینک: این بخش هم مربوط به پل بین دو لنز عینک است که پهنای آن معمولا ۱۴ تا ۲۴ میلی‌متر است.
اندازه دسته عینک:طول دسته عینک از ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر متغیر است.
تعیین فرم صورت
برای اینکه بدانید چه عینکی به چهره‌تان می‌آید، ابتدا باید صورت‌تان را اندازه‌گیری و فرم صورت‌تان را تعیین کنید. سپس نوع عینک دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

اندازه‌گیری ابعاد صورت کمک می‌کند تا اندازه و فرم صورت‌تان را بدانید. برای اندازه‌گیری آن، ابتدا مقابل آینه بایستید و چند مرحله زیر را انجام دهید:

مرحله۱: اندازه‌گیری صورت از استخوان گونه
متر را روی استخوان گونه (درست زیر چشم) یک طرف صورت‌تان بگذارید و تا به روی استخوان گونه طرف دیگر صورت‌تان را اندازه بگیرید. سپس این عدد را یادداشت کنید.

مرحله۲: اندازه‌گیری خط فک
متر را زیر استخوان فک‌ یک طرف صورت‌تان قرار دهید و از زیر چانه‌تان عبور داده و تا استخوان فک طرف دیگر را اندازه بگیرید. این عدد به‌دست آمده را هم یادداشت کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها