بنر ایکس

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

12/شهریور/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک : جراحی لازک می تواند شما را از شر عینک های طبی و لنزهای تماسی خلاص کند! اما عینک آفتابی بعد از لازک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ آیا آنها واقعا ضروری هستند؟ مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک چقدر است ؟ در این مطلب از بازار عینک ایران به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد. استفاده از عینک آفتابی یکی از کارهایی است که می توانید برای مراقبت از چشمان خود پس از عمل انجام دهید. جراحی لازک و لیزیک سطح قرنیه را تغییر شکل می دهد تا عیوب مسبب عیوب انکساری مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را از بین ببرد.  جراحی لازک به دلیل ایمن و موثر بودن شهرت ثابت شده ای دارد، اما مانند همه جراحی ها، عوارض جانبی از جمله افزایش حساسیت به نور را به همراه دارد. به بیماران توصیه می شود پس از لیزیک و لازک از عینک آفتابی برای محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش و حساسیت به نور و جلوگیری از مالش و خراشیدگی استفاده کنند .

آیا باید فورا بعد از عمل لازک از عینک آفتابی استفاده کرد؟

در حین لیزیک یا کراتومیلوس های درجا با کمک لیزر، جراح با استفاده از لیزر یک فلپ روی قرنیه ایجاد می کند. سپس یک لیزر متفاوت برای تغییر شکل لایه‌های عمیق‌تر قرنیه اعمال می‌شود. پس از اتمام درمان، فلپ روی بافت تحت درمان قرار می گیرد.

استفاده از عینک آفتابی بعد از لیزیک چند هدف مهم را انجام می دهد. اول، عینک آفتابی به محافظت از چشم در برابر ضربه یا کمک می کند. به عنوان مثال، ممکن است از کوبیدن شاخه به چشم شما یا ورود حشره در چشم جلوگیری کنند.

دوم، عینک آفتابی می توانند شما را از مالیدن یا خاراندن چشم ها بازدارند.

سوم، عینک آفتابی میزان نوری که به چشم می رسد را کاهش می دهد و حساسیت به نور را کاهش می دهد. در نهایت، اشعه ماوراء بنفش ( uv400) را که می تواند به بافت های چشم آسیب برساند، مسدود می کند.

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

بعد از لازک چه مدت باید از عینک آفتابی استفاده کرد؟

برای 24 ساعت اول پس از جراحی، بهتر است هر زمانی که بیرون هستید از عینک آفتابی استفاده کنید. در داخل محیط ، عینک آفتابی می توانند به کاهش حساسیت به نور کمک کنند. در خارج، آنها از شما در برابر نور 400UV و خطرات احتمالی محافظت می کنند. شما باید در ماه اول به استفاده از عینک آفتابی در خارج از منزل ادامه دهید،

چه هوای بیرون ابری باشد یا آفتابی استفاده از عینک آفتابی یک ماه بعد از عمل لازک ضروری است.

در حالی که استفاده از عینک آفتابی ممکن است بعداً در جدول زمانی بهبودی لازک از اهمیت کمتری برخوردار شود، ایده خوبی است که استفاده از آن را به یک عادت مادام العمر تبدیل کنید. نور خورشید می‌تواند به بافت‌های جلویی چشم آسیب برساند و به ایجاد پینگکولا یا ناخنک کمک کند. نور ماوراء بنفش همچنین می تواند تشکیل آب مروارید را تسریع کند و می تواند در ایجاد دژنراسیون ماکولا نقش داشته باشد. ناگفته نماند که آسیب نور خورشید نیز می تواند منجر به سرطان پوست در پوست اطراف چشم شود. همانطور که می بینید، دلایلی زیادی برای استفاده از عینک آفتابی وجود دارد.

کدام عینک آفتابی برای بعد از عمل لازک مناسب تر است؟

1. شما باید مطمئن شوید که لنزها 100٪ محافظت در برابر UVA و UVB دارند، این باید به وضوح بیان شود.

2. فریم باید به راحتی روی صورت شما قرار بگیرد

3. لنزها باید تقریباً به اندازه عرض صورت شما باشند،

4. پل باید به راحتی روی بینی شما قرار گیرد بدون اینکه خیلی سفت باشد،

5. دسته عینک باید بدون اعمال فشار به طور ایمن در پشت گوش قرار گیرند.

همچنین باید مطمئن شوید که لنزها پوشش کافی برای جلوگیری از نفوذ اشعه ماوراء بنفش از بالا ( یو وی 400 )، طرفین یا پایین دارند. پ همانطور که گفته شد، برای پیدا کردن یک عینک آفتابی با کیفیت خوب لزوماً نیازی به خرج کردن پول زیادی ندارید. اگر بتوانید چیزی را بیابید که متناسب با نیازها باشد و در حد بودجه شما باشد.

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

چرا باید بعد از عمل لازک از عینک آفتابی استفاده کرد؟

پس از عمل لیزیک، باید چشمان خود را تا پایان روز پوشانده و در تاریکی کامل نگه دارید. به این دلیل است که فلپ ایجاد شده توسط برش لیزر به مدتی برای بهبود نیاز دارد. در این مرحله چشمان شما نباید در معرض نور شدید قرار گیرد. هر گونه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور شدید، مانند اشعه خورشید، می تواند آسیب قابل توجهی به برش وارد کند.

استفاده از عینک آفتابی از نفوذ نور به چشم شما جلوگیری می کند. علاوه بر این، آنها به جلوگیری از ورود اجسام خارجی به چشم کمک می کنند. استفاده از عینک آفتابی همچنین محرک ها و آلرژن ها را از ورود به چشم شما حذف می کند. عینک آفتابی به شما کمک می‌کند از پاک کردن چشم‌ها یا فشار غیرضروری به آنها جلوگیری کنید.

علاوه بر این، پوشش کاملاً ضروری است تا اطمینان حاصل شود که فلپ لیزیک می تواند به درستی بهبود یابد. و عینک آفتابی به پوشاندن مناسب چشم ها کمک می کند.

چند روز بعد از عمل لیزیک چشم باید عینک آفتابی بزنم؟

پس از عمل لیزیک، تنها در چند روز می توانید به فعالیت های معمول خود بازگردید. با این حال، جراح از شما می خواهد که حداقل یک هفته پس از اتمام عمل، عینک آفتابی بزنید.

حتی در حالی که فلپ ممکن است به نظر برسد و احساس شود که  کاملاً بهبود یافته است، ممکن است همچنان احساس سوزش و ناراحتی داشته باشد. استفاده از عینک آفتابی آسیب ناشی از این عناصر بیرونی را کاهش می دهد.

هفته اول پس از درمان، استفاده از آن عینک آفتابی کاملاً ضروری نیست. با این حال، قبل از اینکه عینک آفتابی را کنار بگذارید، باید این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید. مراجعه به مرکز لیزر چشم در دهلی پس از لیزیک برای معاینات منظم نیز مهم است.

استفاده از عینک آفتابی به شما کمک می کند تا از تابش نورهای مختلف نورهای درخشان جلوگیری کنید و از چشمان تازه درمان شده خود محافظت کنید.

هنگامی که چشمان شما به طور کامل پس از جراحی بهبود یافتند، استفاده از عینک آفتابی ممکن است اهمیت کمتری پیدا کند. با این حال، هنوز هم ایده خوبی است که استفاده آنها را به یک عادت مادام العمر تبدیل کنید.

این به این دلیل است که بافت‌های پیشانی چشم ممکن است در اثر نور خورشید آسیب ببینند، که ممکن است به ایجاد پینگکولا یا ناخنک کمک کند.

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

کدام عینک آفتابی مناسب بعد از عمل لازک است؟

پس از لیزیک، باید در مورد هر کاری که انجام می دهید، از جمله نوع عینک آفتابی که می زنید، بسیار مراقب باشید. البته، پس از عمل لیزیک چشم، نیازی به سرمایه گذاری روی عینک های بسیار گران قیمت ندارید. با این حال، عینک آفتابی شما باید عینک آفتابی باشد که برای چشم راحت باشد. محافظی که به اندازه کافی ضخیم روی چشم شما ایجاد می کند تا آلودگی ها را از بین ببرد.

علاوه بر این، عینک آفتابی شما باید در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) نیز محافظت کند تا از رسیدن اشعه های مضر به چشم جلوگیری کند.

لنزهای پلاریزه برای استفاده از عینک آفتابی باکیفیت بعد از جراحی بسیار عالی هستند. این عینک از تابش خیره کننده اشعه های افقی جلوگیری می کند که به کاهش فشار و خستگی چشم کمک می کند.

پرتوهای عمودی می توانند از لنزها عبور کنند که نه تنها بینایی شما را بهبود می بخشد بلکه تابش خیره کننده ناشی از پرتوهای دیگر را نیز از بین می برد.

نکاتی که باید قبل از خرید عینک آفتابی بعد از عمل لازک در نظر بگیرید

پیدا کردن استایلی که از آن لذت می برید، احتمال استفاده از عینک آفتابی جدید خود را افزایش می دهد، اما این تنها چیزی نیست که باید به آن فکر کنید. در خرید عینک آفتابی به نکات مهمی اشاره می کنیم:

1. بررسی کنید که لنزها به وضوح نشان می‌دهند که 100 درصد اشعه‌های UVA و UVB را مسدود می‌کنند.

2. تناسب خوب بین فریم و صورت شما ضروری است و یک بینایی‌شناس می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

3. وسعت لنز باید به اندازه صورت شما باشد، پل باید به آرامی روی بینی شما قرار گیرد و دسته عینک بدون فشار دادن به راحتی پشت گوش خود قرار بگیرید.

4. همچنین مهم است که بررسی کنید که لنزها محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش از همه جهات را ارائه می دهند.

بازار عینک ایران از جمله عینک فروشی هایی است که عینک‌ آفتابی ارزان باکیفیت ارائه می‌کنند که می‌توانند با اطمینان از تناسب مناسب کمک کنند.

استفاده از عینک آفتابی در طول ریکاوری اولیه عمل لازک

پس از اتمام عمل لیزیک، به بیماران یک جفت عینک آفتابی تیره یا سپر محافظ ارائه می شود. این عینک آفتابی باید در بقیه روز بعد از درمان استفاده شود. پس از آن، حداقل در هفته اول بهبودی لیزیک، باید در حالی که بیماران در خارج از منزل یا اطراف منابع روشن نور هستند، عینک آفتابی استفاده شود. بیماران می توانند از عینک آفتابی خود استفاده کنند، مشروط بر اینکه به طور کامل چشم ها را بپوشانند و محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته باشند. با برطرف شدن حساسیت به نور، دیگر نیازی به استفاده از عینک آفتابی در داخل خانه نیست، اما باید عینک آفتابی را در خارج از منزل استفاده کرد، حداقل تا زمانی که چشم ها به طور کامل بهبود پیدا کنند.

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

قیمت عینک بعد از عمل لازک

قیمت عینک بعد از عمل لازک از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست ، مهمتر از قیمت استفاده از عینک آفتابی است پس حتما نسبت به بودجه خود به خرید عینک آفتابی ارزان یا گران قیمت اقدام نمایید. فقط توجه به این نکته که عینک ها استاندارد و دارای پوشش 100 درصد باشند حائز اهمیت است.

خرید عینک آفتابی بعد از عمل لیزیک

خرید عینک آفتابی بعد از عمل لیزیک نباید موکول شود، شما قبل از مراجعه برای عمل لیزیک باید نسبت به خرید عینک آفتابی اقدام نمایید.

قیمت عینک آفتابی بعد از عمل لیزیک

قیمت عینک بعد از عمل لیزیک از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست ، مهمتر از قیمت استفاده از عینک آفتابی است پس حتما نسبت به بودجه خود به خرید عینک آفتابی ارزان یا گران قیمت اقدام نمایید. فقط توجه به این نکته که عینک ها استاندارد و دارای پوشش 100 درصد باشند حائز اهمیت است.

عینک مخصوص بعد از عمل لیزیک

عینک مخصوص بعد از عمل لیزیک شامل عینک آفتابی هایی می باشد که اشعه ماورابنفش را پوشش دهند به اصطلاح uv400 و همینطور دارای شیشه های تیره باشند.

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

عینک محافظ چشم بعد از عمل

نتیجه گیری مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک

پس از هزینه در عمل لیزیک و لازک ، محافظت از چشم های تازه درمان شده خود بسیار مهم است. بخشی از این امر شامل استفاده از عینک آفتابی باکیفیت برای حداقل چهار هفته است. در حالت ایده‌آل، شما این را به یک عادت جدید تبدیل می‌کنید تا چشمانتان مادام‌العمر محافظت شود. قبل از خرید هر عینک آفتابی با پزشک معالج خود مشورت کنید. تیم بازار عینک ایران درخدمت تمام مردم عزیز کشور ایران .

مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک ، مدت استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک ، مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک ، استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لازک ، عینک آفتابی مناسب بعد از عمل لازک ، مدت زمان استفاده از قطره بعد از عمل لازک ، عینک آفتابی عمل لازک ، عینک آفتابی بعد از عمل لازک ، مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لیزیک ، مدت استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لیزیک ، مدت زمان استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لیزیک ، استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل لیزیک ، عینک آفتابی مناسب بعد از عمل لیزیک ، مدت زمان استفاده از قطره بعد از عمل لیزیک ، عینک آفتابی عمل لیزیک ، عینک آفتابی بعد از عمل لیزیک .

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها